مهدی مهران | کارشناس سئو و دیجیتال مارکتینگ

اصول تولید محتوای متنی

اصول تولید محتوای متنی

از ابتدا تا به امروزه تولید محتوای متنی و اصول آن پایه ای ترین شکل تولید محتوا می باشد. اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم تمامی محتواها ابتدا به صورت متن بودند و سپس شکل گرفته اند.

به عنوان مثال؛ محتوای صوتی در آغاز روی کاغذ به شکل متن پیاده شده و بعد از آن به شکل پادکست یا هر صوت دیگری تبدیل شده است. در این نوع تولید محتوا، متن یا نوشته به عنوان پیامی خبری به کاربران ارائه می شود.

یکی از ویژگی های یک محتوای متنی مناسب غیر تکراری بودن آن می باشد. محتوای متنی باید به گونه ای باشد که هنگامی که مخاطب به منظور رفع سوال خود به سایت رجوع می کند، محتوای شما نیاز او را برطرف کرده باشد. متن شما باید جامع و مفید باشد تا مخاطب از مطالعه کردن آن خسته و بی حوصله نشود. برخی از افراد به دلیل طولانی بودن متون، وب سایت ها را ترک کرده و به وب سایتی رجوع می کنند که محتوای آن کوتاه و مختصر باشد.

امروزه صاحبان کسب و کار از محتواهای متنی در وب سایت ها برای بازاریابی مشاغل شان بهره برداری میکنند. با درج اطلاعات از خدمات و محصولاتی که ارائه می کنند؛ قادر به فروش محصولات شان می باشند. تولید محتوای متنی در وب سایت ها علاوه بر سود دهی فروش اینترنتی، می تواند در رتبه گرفتن از موتور های جستجوگر گوگل به صاحبان مشاغل کمک کند. موفق شدن شما در این حوزه مستلزم رعایت اصول و قواعدی در درج محتوای متنی می باشد که به آن خواهیم پرداخت.

در این مقاله از وبسایت مهدی مهران ارائه دهنده کلاس های آموزش سئو در مشهد، به توضیح کامل اصول تولید محتوا متنی مفید میپردازیم.

تگ های h1 تا h6 چیست؟

در پاسخ به این سوال که تگ هدینگ چیست؛ لازم به ذکر می باشد که برای درج کردن تیتر یک متن در صفحه وب سایت، بایستی از شش سطح یا (tag) استفاده کنید؛ که مهم ترین آن ها تگ هدر 1 می باشد در واقع از H1 به عنوان تیتر اصلی مقاله استفاده می شود.

تگ H2 عنوان فرعی مقاله به شمار می رود، که باید شامل کلمه کلیدی باشد که شبیه به تگ H1 است.

تگ H3 به طور مداوم زیر مجموعه تگ H2 می باشد. تگ های تیتر حتما بایستی پررنگ (bold) باشند. البته تگ های H3 تا H6 همگی زیر مجموعه H2 به شمار می آیند.

همان  طور که ذکر شد تگ های هدینگ تاثیر مستقیمی بر سئو سایت دارند. تگ H1 مهم ترین تگ می باشد؛ به همین دلیل باید در درج آن دقت بالایی کرد. این تگ باید شامل توضیح کوتاه و ابتدایی از محتوا باشد. اهمیت H1 مانند اهمیت تیتر مقاله می باشد. اگر در محتوای یک وب سایت تگ ها به اشتباه درج شود، تعداد بازدید کننده های سایت بسیار کم خواهد شد، اما برعکس اگر تگ ها به درستی قرار داده شوند، بازدیدکننده می تواند روی وب سایت تمرکز کند و محتویات سایت را مطالعه کند.

باید توجه داشته باشید که عناوین مهم را به دلیل این که زیاد توسط کاربران سرچ نمی شود، در هدینگ ها قرار ندهید. هر هدینگ باید دارای کلمات با محتوا و با ارزش باشد. در آخر سعی کنید تگ های هدینگ با محتوای آن مرتبط باشد؛ زیرا موتور های جستجوی گوگل آن ها را مورد بررسی قرار می دهند. این تیتر ها باعث نظم محتوا و دسترسی آسان و سریع در صفحات وب می شود؛ بنابراین در درج آن ها باید دقت لازم را کرد.

کپی رایتینگ در تولید محتوا چیست؟

در واقع زمانی که قصد دارید محتوای شما اثرگذار به نظر برسد از اصول مختص به خود آن استفاده می کنید که به این عمل کپی رایتینگ گفته می شود. کپی رایتینگ اهداف زیادی دارد که مهم ترین هدف آن تاثیرگذاری و تشویق مخاطب و یا جلب توجه مخاطبان به خرید محصول موردنظر می باشد. شاید برای تان سوال شده باشد که اصول و اساس آن چه چیزهایی می باشد که ما قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

عنوان نویسی یکی از نکات مهم کپی رایتینگ می باشد؛ زیرا که هر مخاطبی که وارد صفحه وب سایت می شود ابتدا به تیتر یا عنوان مقاله توجه می کند. بنابراین اگر تیتر مقاله شما برای کاربران جذاب نباشد کاربران بی درنگ صفحه وب سایت را ترک می کنند. مهم نیست که محتوای شما راجع به چه مسئله ای است؛ اما عنوان آن باید در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار می باشد.

کپی رایتینگ مختص به کسب و کارهایی می باشد که قصد تاثیر و فرش فوری دارند. در کپی رایتینگ شما بایستی از فنونی استفاده کنید که محتوا و متن شما سرشار از کلمات کلیدی زیادی باشند؛ زیرا هر روزه تعداد زیادی از افراد کلمات کلیدی زیادی را به منظور پاسخ به نیازهای خود در گوگل جستجو می کنند.

کپی رایت های بهینه شده توسط سئو قادر می باشند؛ تا تعیین کنند برای چه دسته از افراد محتوای وب سایت شما نشان داده شود. به عنوان مثال افرادی که به دنبال خرید هستند و خریدار واقعی می باشند یا افرادی که به دنبال پاسخی برای سوالات ذهنی خود می باشند.

کپی رایتر نویسنده ای تجاری می باشد که با درج کردن عناوین خلاقانه و استفاده از قدرت واژه ها، روی عده ای از مخاطب ها و افراد تاثیر می گذارد و آن ها را تشویق و ترغیب می کند تا به خرید محصول بپردازند.

  افزونه WP Rocket

نکات مهم در نگارش و تولید محتوای متنی

در تولید محتوا رعایت اصول نگارشی بسیار مهم می باشد. یکی از مهم ترین نکاتی که رعایت کردن آن بسیار ضروری می باشد؛ این است که تمامی محتوا و مطالب بایستی یک هدف و مضمون را دنبال کنند.

در تولید محتوای خود سعی کنید تمام توجه مخاطبان را به سوی عناوین و متن خود ببرید و از تیتر های جذاب استفاده کنید اما در عین حال باید محتوای متنی با کیفیتی را تولید کنید. همچنان می توانید متن خود را طوری نگارش کنید تا مخاطب هنگام خواندن خطوط اول آن اشتیاق به مطالعه مابقی متن باشد و بی درنگ تمام آن را مطالعه کند. در نظر بگیرید که باید موضوعی را که برای محتوای خود انتخاب می کنید، پرمخاطب و پر بازدید باشد.

متفاوت بودن متن شما نیز تاثیر زیادی بر مشتاق بودن کاربران می گذارد. محتوای متنی خود را جامع بنویسید زیرا که اکثر افراد متون طولانی و حوصله سر بر را دنبال نمی کنند. متن خود را خلاصه، جامع و مفید بنویسید. دقت داشته باشید که تمام سوالات مورد نیاز کاربران را در محتوای خود قرار دهید به اصطلاح دیگر دلیل جستجوی مخاطبان را هدف مقاله خود قرار دهید.

می توانید از المان های بصری استفاده کنید تا توجه مخاطب به طرح های گرافیکی جلب شود. در رنگ آمیزی متون دقت کنید؛ زیرا به محتوای شما زیبایی می بخشد و توجه کاربران را جلب میکند.

سعی کنید تا هیچ گونه اشتباه املایی، قواعدی و نگارشی نداشته باشید. از افعال و اسم های صحیح استفاده کنید. بهتر است افعال معلوم را جایگزین افعال مجهول کنید.

موضوع مهمی که در تولید و نگارش محتوا باید به آن توجه کنید؛ سئو و تطبیق جنبه های مختلف آن در متن محتوا است. سئو در واقع مجموعه ای از دستورالعمل ها و راه حل هایی است که باعث می شود صفحات وب سایت شما در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند.

اهمیت کلمات کلیدی

وجود کلمات کلیدی در محتوای متنی بسیار مهم و پیچیده می باشد. این کلمات بیشترین عبارات جستجو شده کاربران در گوگل می باشد. اگر قصد دارید بازدید محتوا متنی خود را بالا ببرید؛ باید در بررسی و درج کلمات کلیدی دقت کنید. سرچ گوگل برای نشان دادن کلمه کلیدی بسیار مهم می باشد به طوری که شما می توانید عبارت جستجو شده را که مخاطب و کاربر با آن به دنبال شما می گردد را جستجو کرده تا تمام سرچ ها و نتیجه های مشابه را مشاهده کنید.

در پایین صفحه چند لینک آبی وجود دارد که جزء عباراتی هستند که بیشترین سرچ کاربران مرتبط با عنوان سرچ شما می باشد. حتماً تمامی عبارات سرچ شده را یادداشت کنید.

جمع بندی

با رعایت اصول محتوای متنی و بهره گیری از کپی رایتینگ ها باید چگونه تولید محتوای خلاقانه داشته باشیم؟ منظور از تولید محتوای جذاب و خلاقانه این است که محتوای شما باید از نظر بیشتر کاربران کاربردی باشد و به بیشتر سوالات و نیاز های آن ها پاسخ کامل دهد. علاوه بر این محتوای شما باید مختصر و جامع باشد به عبارتی دیگر مفید باشد به طوری که در برگیرنده تمامی پاسخ پرسش های مخاطبان باشد و به نحوی طولانی نباشد تا کاربر رغبت به مطالعه آن نکند.

سعی کنید در خلق محتوای خود از یه عامل الهام بگیرید و یک عنوان را الگوی محتوای خود قرار دهید. در به وجود آمدن خلاقیت مهم ترین عامل تمرکز ذهنی شماست زیرا بهترین ایده ها زمانی به ذهن شما خطور می کند که ذهن شما کاملاً شرایط تصمیم گیری را دارا باشد.

تکراری نبودن محتوای شما هم می تواند در جذاب به نظر رسیدن موضوع از دید کاربران تاثیر گذار باشد. کلمات بار مثبت و منفی دارند، پس سعی کنید از قدرت کلمات استفاده کنید.

  تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

تولید یک محتوای خلاقانه مستلزم صرف زمان، تمرین، مطالعه و تجربه می باشد و مهم ترین کاری که می توانید به انجام آن بپردازید این است که به تمرین زیاد بپردازید تا ذهن شما بتواند شروع به ایده پردازی کند. از اینکه تا

پایان این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم، جهت ارائه خدمات متمایز سئو در مشهد می توانید با شماره 09357223284 در ارتباط باشید.

مهدی مهران
مهدی مهران
مهدی مهران، مهندس عمران عاشق وبمستری با 8 سال سابقه فعالیت در حوزه آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ و همکاری با شرکت های کوچک و بزرگ

یک پاسخ

مقالات مرتبط با اصول تولید محتوای متنی

ربات گوگل چیست
ربات گوگل چیست؟
ربات گوگل چیست؟ گوگل بات چگونه کار می کند؟ اینها سوالاتی است...
رفع مشکل HTTPS not evaluated در سرچ کنسول
رفع مشکل HTTPS not evaluated در سرچ کنسول
اگر به تازگی در پنل سرچ کنسول هشداری با نام HTTPS not evaluated...
تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی
تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی
موتورهای جستجوگر گوگل همان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار...
آموزش گوگل پلنر
آموزش گوگل کیورد پلنر (Keyword Planner)
کیورد پلنر چیست؟ کیورد پلنر همانند ماز، سرچ کنسول، سمراش و…...
مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل
فاکتور رتبه بندی گوگل
البته امتیاز دهی به طول زمان ثبت دامنه نیز بستگی دارد. دامنه...
تگ های سئو سایت
متا تگ چیست؟
در وهله اول باید بدانیم مفهوم متا تگ چیست تا بتوانیم آن را به...