مهدی مهران | کارشناس سئو و دیجیتال مارکتینگ

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

مهمترین راهکار برای کسب و کارهای اینترنتی، خدمات سئو وبسایت در مشهد برای بهینه سازی و افزایش رتبه بندی سایت، هدایت و افزایش کمیت و کیفیت ترافیک به سمت وب سایت خود برای بازدید کاربران می باشد.
بسیاری از کاربران اطلاعات خود را از اینترنت و موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاندکس به دست می آورند؛ شما به عنوان شخصی که در گوگل فعالیت دارید و خدماتی را به کاربران ارائه می دهید، بهترین فرصت است تا با استفاده از سئو، وب سایت خود را بهینه سازی کنید.

موتورهای جستجوگر گوگل همان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می دهند که آن ها را سرچ می کنند، بنابراین اگر وب سایت شما سئو شده باشد صفحات مرتبط شما با هر موضوعی برای کاربران نشان داده خواهد شد.

هرچقدر جذب کاربران و بازدید کننده از وب سایت شما بیشتر باشد موفقیت شما به عنوان یک کارفرما بیشتر است، در همین راستا هزینه های شما در دراز مدت با سئو کمتر از تبلیغات معمولی است.

تفاوت سئو داخلی و خارجی

از همین طریق باید به ارزش سئو پی برد، اما اگر سئو سایت اشتباه انجام شود نتیجه ی عکس خواهد داشت و شما در گوگل از دید کاربران دور شده و تمام تلاشتان هدر می رود.

بهینه سازی سایت کمی زمانبر است و باید از تکنیک های خاصی برای رسیدن به رتبه های بهتر در نتایج گوگل استفاده کرد؛ on page، off page و تکنیکال سه عنصر اصلی در سئو می باشند.

سئو داخلی و سئو خارجی هر کدام شامل تکنیک ها و روش های متفاوتی می باشند که در رسیدن یک صفحه به نتایج برتر گوگل بسیار تاثیر گذار هستند.

در این مقاله به بررسی سئو داخلی و خارجی، تفاوت آن ها با یکدیگر و عواملی که بر روی سئو داخلی و خارجی تاثیر دارند را بررسی می کنیم.

  آموزش سئو در مشهد

سئو داخلی سئو خارجی چیست و کدام اهمیت بیشتری دارد؟

سئو داخلی (on page seo) به زبان ساده، یعنی فعالیت و کار کردن روی تکنیک ها و ابزارها در داخل وب سایت خود؛ در جهت بهینه سازی برای به دست آوردن جایگاه بالا در موتورهای جستجوگر گوگل می باشد.

با انجام سئو داخلی روی وب سایت تمام اختیار و کنترل را در دست داریم. تمام هدف و فعالیت های سئو داخلی شامل تولید محتواهای با کیفیت، طراحی وب سایت و بهینه سازی آن برای بهتر شدن رتبه های نتایج گوگل در جهت کاربر پسند بودن، صورت می گیرد.

اما سئو خارجی (off page seo) که یکی دیگر از تکنیک های سئو می باشد به این منظور طراحی شده است که تلاش و هدف آن روی وضعیت محتواها و بررسی دیدگاه دیگران نسبت به سایت ما می باشد؛ در این روش برخلاف سئو داخلی اختیار و کنترل کاملی نداریم.

هر دوی این روش ها، در سئو سایت تاثیر دارند و نمی توان گفت کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سئو داخلی سایت و سئو خارجی چه هستند و چه تفاوتی دارند؟

معرفی تکنیک های سئو on page و سئو off page و تاثیر آن در بهینه سازی سایت

سئو داخلی و خارجی سایت دو تا از استراتژی های سئو می باشند که تاثیر بسیاری در بهینه سازی سایت برای رسیدن به نتایج برتر گوگل دارند. همان طور که از اسم این دو تکنیک پیدا است، سئو on page یا سئو داخلی روی صفحه و سئو off page یا سئو خارجی بر روی سایت تاثیر دارند.

اساسا سئو داخلی اشاره به فاکتورها و تکنیک هایی دارد که درون صفحه ی شما برای بهینه سازی وب سایت، در جهت جذب کاربر و موتورهای جستجوگر گوگل اتفاق می افتد.

اما سئو خارجی به عواملی از سئو اشاره دارد که در جهت تبلیغ وب سایت شما برای دیده شدن در گوگل و به دست آوردن اعتبار انجام می شود.

سئو داخلی یا on page استراتژی زمانبری می باشد که آن هم به درجه ی سختی کلمه کلیدی که در آن حوزه کار می شود بستگی دارد، سئو داخلی در طولانی مدت تاثیر گذار و ماندگار است؛ به طور مثال اگر رنک شما در گوگل از 50 به 5 برسد و فعالیت خود را متوقف کنید، رتبه ی شما در همان سطح باقی خواهد ماند.

سئو off page اگر تمام مباحث سئو را کامل رعایت کرده باشد، برخلاف سئو on page بسیار سریع رتبه گرفته و وب سایت شما فروش بالایی خواهد داشت و کارفرما رضایت کامل دارد.

ماندگار نبودن در رتبه ی خود و پنالتی شدن در صورتی که اصول سئو به درستی انجام نشود، از معایب این استراتژی می باشد.

شرح کامل لینک سازی داخلی و خارجی

استراتژی لینک سازی داخلی در سئو به این صورت است، یک صفحه از وب سایت خود را به صفحه ی دیگری از وب سایتتان لینک می دهید، در لینک سازی داخلی از یک صفحه به تمام صفحات در وب سایت خود لینک ندهید.

چون در این صورت وب سایت دچار به اصطلاح همخواری یا کنیبالیزیشن صفحات می شود؛ به این صورت که وقتی در وب سایت با یک کلمه کلیدی خاص دو موضوع ارائه می شوند، برای رسیدن به رتبه های بالاتر به جای رقابت با سایر URL ها با هم دیگر رقابت می کنند.

لینک سازی داخلی از طریق کلمات کلیدی بین صفحات داخل وب سایت صورت می گیرد؛ برخی از صفحات شما مانند صفحه اصلی اعتبار بیشتری نسبت به بقیه صفحات دارند و می توانند به آنها ارزش سئویی منتقل کند، همچنینن برخی از صفحات رتبه های بالایی دارند که لینک زدن به آن ها به رتبه ی ما کمک کند.

برای اطلاع از ارزش صفحات خود می توانید از ابزارهای سئو مانند MOZ یا سرچ کنسول رایگان گوگل استفاده کنید.

یکی دیگر از روش ها لینک دهی به صفحاتی است که از لحاظ ترافیک و جذب کاربر رتبه ی بالایی دارند؛ Call to Action نیز می باشد؛ سعی کنید کاربران را به چالش کشیده و نظرات آن ها را با روش هایی مانند با ما در تماس باشید بپرسید تا تشویق شده و وارد عمل شوند.

لینک سازی خارجی در واقع به این معنی است که روند لینک دهی به سایت های خارجی و دریافت لینک از سایر سایت های مختلف باید به صورت طبیعی و بر اساس کلمات کلیدی درست، لینک دریافت کنید.

با استفاده از روش هایی مانند ایجاد وبلاگ، شبکه های اجتماعی و سوشال، انتشار مقاله و رپورتاژ در سایت های اینترنتی و… می توانید یک استراتژی خارجی صحیح و کارآمد داشته باشید.

6 عوامل تاثیر گذار در سئو داخلی برای بالا بردن رتبه در گوگل

برای رسیدن به رتبه های بالا در گوگل از ترفندهای افزایش سئو استفاده می کنیم؛ در سئو داخلی عوامل بسیاری در افزایش سئو سایت تاثیر گذار هستند که در این مقاله به آنها می پردازیم.

  • 6 عامل تاثیر گذار در سئو داخلیافزایش سرعت سایت:

سرعت سایت یکی از عوامل تاثیر گذار می باشد، بالا بودن سرعت صفحه برای کاربران بسیار اهمیت دارد و شما تنها 3 تا 5 ثانیه فرصت دارید تا کاربر را در صفحه ی خود نگه دارید.

  • کلمات کلیدی:

استفاده از کلمات کلیدی Long Tail، Exact-Match و LSI به صورت ترکیبی و درصدی تاثیر زیادی در سئو دارد.

  • سازگاری با موبایل:

اگر سایت بر روی تلفن همراه به راحتی باز شود نشان دهنده ی عملکرد خوب سایت است.

  • تولید محتوای با ارزش:

به گفته بیل گیتس محتوا پادشاه است؛ تولید یک محتوای ارزشمند تاثیر بسیاری در روند سئو سایت دارد.

  • بهینه سازی تصاویر:

برای جذب کاربر از تصاویر و ویدئوها در سایت خود استفاده کنید؛ محتویاتی که دارای تصاویر و ویدئو هستند در گوگل ارزش بالایی دارند.

  • ساختار URL:

ساختار درست URL در سئو داخلی بسیار تاثیر دارد، این ساختار باید کوتاه و دارای کلمه کلیدی باشد.

عوامل سئو خارج از صفحه چگونه بر رتبه سایت در گوگل تاثیر دارند؟

در سئو داخلی و خارجی عواملی موثر وجود دارند که با به کارگیری درست آن ها می توانیم در سئو برای افزایش رتبه سایت استفاده کنیم؛ فاکتورهای مهم سئو داخلی یکی از عوامل تاثیر گذار هستند که در این مقاله به طور مختصر آن ها را نام برده و توضیحاتی ارائه کرده ایم.

حال عوامل تاثیر گذار در سئو خارج از صفحه را مورد بررسی قرار می دهیم.

شما برای تبلیغ محتوای سایت خود در سایت سایت های دیگر، سئو off page یا سئو خارجی را به کار می گیرید؛ سئو خارجی مانند سئو داخلی از استراتژی ها و تکنیک هایی برای رسیدن به رتبه های بالاتر استفاده می کند.

استراتژی سئو خارجی یکی از تکنیک های سئو خارجی استفاده از بک لینک ها می باشد؛ اما سوالی که اینجا پیش می آید این است که به چه تعداد بک لینک نیاز دارید؟ نیاز به بک لینک ها در سئو خارجی به قدرت دامنه ی سایر رقبا بستگی دارد، کیفیت نسبت به کمیت بسیار مهم تر است.

استفاده از بک لینک ها در شبکه های اجتماعی می تواند تعداد زیادی کاربر را به سمت صفحات شما هدایت کند.

محتواهای با ارزشی را ایجاد کنید تا بتوانید آن ها را با دیگر سایت ها به اشتراک بگذارید تا به آن ها لینک دهند.

بالا رفتن تعداد دامنه ها و سایت هایی که به صفحات شما لینک می دهند از عوامل تاثیر گذار در سئو خارجی هستند؛ هر چقدر تعداد دامنه ها و صفحاتی که به شما لینک می دهند افزایش یابد، گوگل متوجه می شود که محتوا و سایت شما کاربر پسند است و به شما اعتبار بالایی می دهد.

از دیگر فاکتورهایی که در سئو خارجی تاثیر دارد لینک دهی صفحات مرتبط به عنوان صفحه ی شما می باشد.

بک لینک گرفتن از صفحات اصلی یک سایت از ارزش بالایی دارد.

جمع بندی

سعی کنید صفحات خود را با سئو داخلی و خارجی بهینه سازی کنید، داشتن یک استراتژی قوی در سئو می تواند وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در سئو همانطور که می دانید بحث اصلی تولید یک محتوای با ارزش و با کیفیت است که باید تمام اصول در آن رعایت شود تا شما با استفاده از سئو داخلی و خارجی بتوانید روی آن تکنیک هایی را اعمال کنید.

سئو داخلی و سئو خارجی با هم تفاوت های بسیاری دارند اما هدف هر دوی آن ها رسیده به بهترین نتایج گوگل می باشد.

اگر قصد طراحی وب سایتی را دارید بهترین راه سئو سازی سایت وردپرس است، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوایی است که به وسیله ی آن می توانید با هزینه های پایین و در زمان کم صاحب وب سایت شوید.

من مهدی مهران، در این مقاله سئو داخلی و خارجی را مورد بررسی قرار داده ایم و تکنیک ها، عوامل تاثیر گذار و لینک سازی داخلی و خارجی را بیان کردیم.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در راستای بهبود این مقاله، از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

مهدی مهران
مهدی مهران
مهدی مهران، مهندس عمران عاشق وبمستری با 8 سال سابقه فعالیت در حوزه آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ و همکاری با شرکت های کوچک و بزرگ

مقالات مرتبط با تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

رنک مث چیست؟
افزونه rankmath
راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، امروزه مستلزم در نظر گرفتن...
سئو پینترست
سئو پینترست چیست؟
برنامه ی پینترست در سال 2009 برنامه نویسی شد و در سال 2010 در...
آموزش افزونه WP Rocket
افزونه WP Rocket
در کش سرور ها داده آماده سازی شده اند بر روی سرور ذخیره سازی...
The best WordPress image optimization plugin-mahdimehr1
بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس
بهترین افزونه بهینه سازی عکس های وردپرس چیست؟ سئو یوآست یکی از...
آموزش گوگل پلنر
آموزش گوگل کیورد پلنر (Keyword Planner)
کیورد پلنر چیست؟ کیورد پلنر همانند ماز، سرچ کنسول، سمراش و…...
فایل robots.txt
آموزش ساخت فایل robots.txt
  فایل Robots.txt چیست دستورات robots.txt شامل چه مواردی...