فروش در اینستاگرام نیاز به مهارت دارد. اینها عباراتی هستند که ممکن است از دیگران شنیده باشید یا باور داشته باشید. اما اگر قصد دارید به مسیر تکنولوژی و فناوری وارد شوید، زمان آن است که کسب و کار قدیمی و سنتی خود را به سمت فضای مجازی و اینستاگرام بیاورید.
برخی معتقدند اینستاگرام یک پلتفرم ارتباط محور است و اجازه رونق کسب و کارهای آنلاین را نمی دهد، اما این باور کاملا اشتباه است. این پلتفرم امکانات متعددی را به کاربران خود می دهد تا از آن برای انتشار مطالب جالب در صفحات خود استفاده کنند. استفاده از این ویژگی ها در کنار ایجاد محتوای کاربرپسند باعث افزایش فالوور اینستاگرام می شود و می توانید به دیده شدن بیشتر کسب و کار آنلاین و افزایش فروش خود کمک کنید.
امروز در این مقاله از سرفصل های دوره آموزش اینستاگرام در مشهد آکادمی مهران، به بهترین تکنیک های فروش در استوری اینستاگرام به صورت کامل می پردازیم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.
فهرست محتوا
Toggleفروش در استوری اینستاگرام چگونه است؟
استوری اینستاگرام نیز یکی از قابلیت های جذابی است که اگر تکنیک های کار با آن را بدانید می توانید در مدت زمان کوتاهی رشد صعودی خوبی را تجربه کنید. ویژگی های مختلف اینستاگرام با هدف افزایش تعامل کاربران با یکدیگر ایجاد شد که استفاده از هر یک از این ویژگی ها به بهبود صفحه و افزایش فالوور در اینستاگرام کمک می کند.
استوری نیز یکی از بهترین ویژگی های اینستاگرام، برای تعامل با سایر کاربران است. همانطور که می دانید استوری ها مکانی غیر رسمی و صمیمی در اینستاگرام هستند و منجر به ایجاد روابط دوستانه با فالوورها می شوند. برخلاف استوری ها، پست ها رسمی هستند و نمی توانید در پست اصلی چیزی منتشر کنید، اما می توانید با ایجاد استوری پست اینستاگرام، محتوا را در قالب استوری به کاربران نشان دهید.
همانطور که می دانید، استوری های مربوط به فعالیت های روزانه و عکس های خنده دار در اینستاگرام بازخورد بهتری نسبت به محتوای رسمی دریافت می کنند. بنابراین در این اکانت فروشگاه های آنلاین نمی توانند از قابلیت فروش در استوری های اینستاگرام استفاده کنند. اگر صاحب یک سایت فروشگاهی هستید و با این نظر موافق هستید، باید به شما بگوییم که در اشتباه هستید. اما چرا؟
برای بررسی دقیق این نظر، بهتر است ابتدا به این سوال پاسخ دهیم.
چرا اینستاگرام محبوب است؟ پاسخ این است که اینستاگرام تمامی متن ها، ویدئوها و تصاویر را با مضامین مختلف دارد و همچنین به کاربران اجازه می دهد از چندین برند در یک اپلیکیشن خرید کنند. پس می توان نتیجه گرفت که همه کاربران اینستاگرام دوست دارند راحت باشند و در مدت زمان کوتاهی محتوا یا محصول مورد نظر را پیدا کنند.
از آنجایی که قابلیت استوری اینستاگرام پیاده سازی شده است، کاربران می توانند به راحتی به محتوای مختلف دسترسی داشته باشند. البته سایر الگوریتم های اینستاگرام تحت تاثیر افزایش محبوبیت استوری قرار نمی گیرند.
اما تا همین اواخر بسیاری از فروشگاه های اینترنتی از ویژگی های داستان و تاثیر آن بر فروش بی اطلاع بودند. وقتی توضیحات بالا را می خوانید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که برای فروش در استوری اینستاگرام چه کار کنیم؟
فالوور زیادی ندارید؟ نگران نباش!
یکی از دلایلی که اکثر مردم کسب و کار اینستاگرامی را راه اندازی نمی کنند، ترس از شکست است. اگر تجربه راه اندازی یک صفحه از صفر را دارید، باید بدانید که آشنایی با اینستاگرام در ابتدا چقدر دشوار است. رشد فالوورها و بازدیدکنندگان اولین هیولا از مرحله رشد صفحات جدید است، سپس غول فروش در اینستاگرام منتظر بازماندگان سطح قبلی هستند. اما دلیل موفقیت سایر فروشگاه های اینترنتی چیست؟
خرید یک صفحه آماده، استفاده از ابزار و قدرت یکی از مواردی است که هنگام شروع کار در اینستاگرام به آن نیاز دارید. همانطور که می دانید افزایش فالوور در ماه های اول فعالیت در اینستاگرام کمی سخت است و مشتریان ممکن است به دلیل کم بودن تعداد فالوور به این فروشگاه های آنلاین اعتماد نکنند.
بنابراین بسیاری از افراد در ابتدای فعالیت خود در اینستاگرام صفحاتی با فالوور واقعی راه اندازی می کنند. خرید یک صفحه آماده می تواند به صاحبان کسب و کار کمک کند تا مشتریان خود را جذب کنند و از ابتدای کسب و کار خود از اینستاگرام درآمد کسب کنند. با این حال، اگر از قبل درباره آن تحقیق نکرده باشید، خرید یک صفحه می تواند دردسرساز باشد.
تکنیک های فروش استوری در اینستاگرام چیست؟
بازاریابی و فروشندگی یک خصلت ذاتی است، اما هیچکس نگفته است که نمی توان به این توانایی دست یافت. برخی معتقدند فروش در اینستاگرام با فروش حضوری متفاوت است و باید گفت که این افراد نکته خوبی را اشاره کردند.
دقیقا؛ فروش در اینستاگرام آسانتر از فروش حضوری است و به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها روی این پلتفرم شروع به کار کرده اند. بازاریابی در اینستاگرام تنها از طریق پست انجام نمی شود، بلکه درصد زیادی از فروش در صفحات فروشگاهی از طریق استوری انجام می شود.
بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از تابع استوری در اینستاگرام اگرچه زمان بر نیست، اما به توسعه سریع صفحه شما در اینستاگرام کمک می کند. برای فروش در استوری اینستاگرام کافی است نیازهای مردم را شناسایی کرده و محصول خود را به آنها ارائه دهید.
البته باید بگوییم که صفحه ای که توسط مخاطب هدف دیده می شود اولین قدم برای شروع فروش محصولات در اینستاگرام است.
یکی از مزیت های اصلی فروش در اینستاگرام این است که می توانید سلیقه مشتریان خود را بهتر درک کنید و با استفاده از داده های ارائه شده توسط تجزیه و تحلیل پست ها و استوری های این پلتفرم، بهترین راههای فروش در استوری اینستاگرام را پیدا کنید.
علاوه بر این مزیت دیگری که باعث افزایش فروش در استوری اینستاگرام می شود، سهولت ارتباط با فروشنده است. در قسمت زیر به شما آموزش می دهیم که چگونه با استفاده از تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام، کسب و کار خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید.
فوت و فن فروش در اینستاگرام
با رشد روزافزون تکنولوژی و افزایش استفاده افراد از شبکههای اجتماعی، فروش و تبلیغات اینترنتی نیز به شکل چشمگیری افزایش یافته است. یکی از شبکههای اجتماعی محبوب برای فروش و تبلیغات، اینستاگرام است. در اینستاگرام، با استفاده از فنونی مثل محتوای جذاب و استفاده از هشتگ، میتوان کسب و کار خود را معرفی کرده و کالا و خدمات خود را به فروش رساند. در ادامه به بررسی فوت و فنهای فروش در اینستاگرام پرداخته میشود.
1. استفاده از هشتگ
استفاده از هشتگ به عنوان یکی از روشهای موفق در تبلیغات اینستاگرام شناخته شده است. با استفاده از هشتگهای مناسب، میتوانید کاربران را به خود جذب کنید و بازدید از پروفایل شما را افزایش دهید. هشتگهایی که به کالای شما مرتبط هستند، به شما کمک میکنند تا در جستجوی اینستاگرام برای کالای خود بالاترین رتبه را کسب کنید. هشتگهای محبوب و درخواستی را میتوانید با جستجو در اینستاگرام پیدا کنید.
2. استفاده از فیلترهای خاص
یکی دیگر از روشهای موفق در تبلیغات اینستاگرام استفاده از فیلترهای خاص است. با استفاده از فیلترهایی که برای کالای شما مناسب هستند، میتوانید پروفایل خود را جذابتر کنید و بیشترین توجه را به خود جلب کنید. در ضمن، با استفاده از فیلترهای خاص، میتوانید تصاویر کالای خود را به شکلی زیبا و جذاب نشان دهید.
3. استفاده از تصاویر با کیفیت بالا
تصاویر با کیفیت بالا از دیگر مهمترین عوامل در موفقیت تبلیغات اینستاگرام هستند. با استفاده از تصاویر با کیفیت بالا و به شکلی جذاب، میتوانید کاربران را به خود جذب کرده و کالای خود را به شکلی بهتری معرفی کنید.
4. استفاده از شبکههای اجتماعی دیگر
استفاده از شبکههای اجتماعی دیگر نیز میتواند در تبلیغات اینستاگرام موثر باشد. با استفاده از شبکههای اجتماعی دیگر مثل توییتر و فیسبوک، میتوانید کاربران را به پروفایل اینستاگرام خود هدایت کرده و بازدید از پروفایل خود را افزایش دهید.
در نهایت، با اجرای صحیح فوت و فنهای فروش در اینستاگرام، میتوانید کسب و کار خود را به نحوی موفق تبلیغ کرده و محبوبیت و فروش خود را افزایش دهید.
استوری چه تاثیری بر فروش دارد؟
الگوریتم های اینستاگرام ارزش بالایی برای تعامل مخاطبان با یکدیگر قائل هستند. هر ویژگی جدیدی که در اینستاگرام معرفی میشود باید با هدف آسانتر کردن ارتباط و تعامل کاربران انجام میشد.
همانطور که می دانید تولید محتوای با کیفیت و تعامل دو طرفه با کاربران به پیشرفت صفحات اینستاگرام کمک می کند. اما تاثیر استفاده از این امکانات جدید را نباید دست کم گرفت.
استوری اینستاگرام نیز به همین منظور به اینستاگرام اضافه شده است. ویژگی استوری اینستاگرام تأثیر مستقیمی بر تعامل کلی در صفحه دارد و حتی برخی از کارشناسان معتقدند افزایش تعامل در استوری به شما کمک می کند تا فالوورهای شما پست های جدید بیشتری را مشاهده کنند.
تکنیکهای افزایش فروش در استوری اینستاگرام
1. استوری جذاب برای فروش بیشتر در اینستاگرام
اپلیکیشن اینستاگرام، یکی از پلتفرم های متنوع و پرطرفدار است. اپ محبوبی که روزانه رقابت برای جذب فالوور و دنبال کننده در آن سخت تر می شود. برای ایجاد استوری، از یک راهنمای خاص استفاده کنید.
1-1- همیشه از فیلترها، استیکرها، گیفها و فونتها در قالب استوری خود استفاده کنید.
- گاهی اوقات یک ایده ساده استوری مثل استفاده از یک استیکر تعاملی کوچک میتواند در افزایش فروش شما در استوری کمککند.
- سعی کنید فونت و رنگ مناسب برند خود را انتخاب کنید.
- برای این کار روی روانشناسی رنگها کار کنید و چیزی را انتخاب کنید که واقعاً برای برند شما و مطابق با بازاریابی شرکت شماست.
1-2- هر چند وقت یک بار از عکس محصولات یا برند خود استفاده کنید.
- عکسهای زنده و پویا راهی بسیار مناسب برای فروش در استوری شما محسوب میشوند.
1-3- استفاده از بومرنگ در استوری ها
استفاده از فونتهای مختلف، رنگها جذاب، قالبها متنوع و افکتهای مخصوص اینستاگرام به همراه توجه به رنگ پس زمینه، سایز تصاویر و محتوای غنی باعث جلب توجه مخاطبان و افزایش فروش در استوری میشود.
استوری ها می توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر فروش صفحه یا کسب و کار آنلاین شما تأثیر بگذارند. اما به طور کلی، اگر کاربران را بیشتر در استوری خود نگه دارید و با آنها تعامل داشته باشید، اینستاگرام بیشتر استوری و پست های شما را به آن کاربران نشان می دهد.
این باعث می شود فروشگاه شما در کنار فالوورهای شما باشد و آنها با برند و محصول شما بیشتر آشنا شوند. در این صورت زمانی که فرد یا دوستانش به محصولی که شما ارائه می دهید نیاز دارند، اولین گزینه ای که به ذهن او می رسد برند شما خواهد بود.
نتیجه
به انتهای مقاله بهترین تکنیک های فروش در استوری اینستاگرام رسیدیم. امیدواریم استراتژی های ارائه شده در این مقاله به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند. همانطور که می دانید فروش در اینستاگرام یک پروژه کاربردی است و هر چه بیشتر در این فضا کار کنید و رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید، روش های موثرتری پیدا خواهید کرد. به نظر شما استوری ها از چه راههای دیگری میتوانند منجر به فروش شوند؟
آیا اینستاگرام بستر مناسبی برای خرید است؟
اینستاگرام تا کنون ثابت کرده است که یک نیروی فوق العاده قدرتمند در بازاریابی است. برندهای بزرگ در اینستاگرام فالوورهای خود را افزایش داده اند. خریداران برای یافتن منابع قابل اعتماد به شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند. ویژگی های استوری اینستاگرام به تبدیل خریداران منفعل به مشتریان وفادار کمک می کند.
چگونه در اینستاگرام مشتریان بیشتری جذب کنیم؟
تکنیک هایی که ذکر کردیم را دوباره بخوانید! پست های جذاب و محبوب ایجاد کنید. با تصاویر خود خلاق باشید. سرفصل های جذاب بنویسید و هشتگ های مرتبط و فعال را پیدا کنید. یک مسابقه ایجاد کنید و تعامل خود را افزایش دهید.